👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن 38 صفحه

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن 38 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات

38

حجم

59/688 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی می باشد که در آن به چارچوب نظری و پیشینه پژوهش می پردازیم. حضور ذهن، کیفیتی از هشیاری است و به طور دقیق تر توجه کردن به شیوه های خاص یعنی هدفمند، در لحظه حاضر و غیرقضاوتی است (کبات زین، 2003). حضور ذهن، به عنوان معطوف شدن توجه به لحظه حاضر و به صورت هدفمند و غیر قضاوتی، ریشه در بودیسم دارد (کبات زین، 2003) و به عنوان چشم انداز شرقی درباره حضورذهن مشخص می شود. حضورذهن مستلزم خود تنظیم گری توجه به تمرکز در حال حاضر است (بیشاپ و همکاران، 2004). 

علیرغم دشواری های عملیاتی کردن حضور ذهن (مانند بائر، 2003؛ براون و ریان، 2003؛ بیشاپ، 2002؛ بیشاپ و همکاران، 2004؛ کابات زین، 2003؛ هایس فلدمن، 2004)، اکثر تعاریف بر دو نکته تاکید می کنند:

نکته اول آن است که حالت حضورذهن با توجه کامل به، و آگاهی از، تجربه درونی و بیرونی لحظه حاضر مشخص می شود.

نکته دوم، این آگاهی با آرامش و خونسردی به کار گرفته می شود و در اینکه هر چه پدید می آید و رخ می دهد بدون قضاوت، شرح و بسط یا واکنش مورد تصدیق، پذیرش و تجربه  قرار می گیرد.

بنابراین، ذهن آگاهی عناصری از تنظیم توجه و جهت گیری باز و پذیرنده به توجه را در برمی گیرد (براون و ریان، 2004؛ بیشاپ، 2003؛ بیشاپ و همکاران، 2004). نکته حائز اهمیت آن است که ذهن آگاهی به کیفیت خاصی از تمرکز توجه و آگاهی هشیارانه اطلاق می شود نه به تمرین یا فن خاص.

فهرست مطالب

عنوان                                          

فصل دوم (پیشینه پژوهش)

2-5 حضور ذهن    

2-5-1 تعریف حضور ذهن    

2-5-2 حضور ذهن و مراقبه    

2-5-3 کاهش  استرس مبتنی بر حضور ذهن    

2-5-4 مداخلات مبتنی بر حضور ذهن    35

2-5-5 مکانیسم های دخیل در حضور ذهن    

2-6 پیشینه پژوهش    

2-6-2 پیشینه پژوهشي حضور ذهن    

منابع    

منابع فارسی    

منابع لاتین    

👇محصولات تصادفی👇

پرسشنامه رغبت میشل گوکلن پرسشنامه تاثیر و ارتباط برند و لوگو در اهداف خرید کالاهای لوکس مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی بررسی موانع حقوقی ارجاع اختلافات در قراردادهای دولتی به داوری بررسی طراحی یک دستگاه آزمون جریان گردابی و کاربردهای آن