👈 فروشگاه فایل 👉

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی

ارتباط با ما

... دانلود ...

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان و دانش آموزان استثنایی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات

14

حجم

189/442 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

کلمه استثنایی نمایان گر انواع ویژگی ها و تفاوت ها بوده و هر کودک و دانش آموزش نسبت به دانش آموزش و کودک دیگر می تواند استثنایی باشد.... می تواند از نظر جسمانی- روانی- اجتماعی اقتصادی و آنچه که ما اصطلاحاً «کودک استثنایی» می گوییم غالباً بدین معناست که کودک از نظر هوشی و جسمی و روانی و اجتماعی به میزان قابل توجهی نسبت به دیگر همسالان خود متفاوت می باشد که نمی تواند به نحوی مطلوب حداکثر استفاده را از برنامه ی آموزش و پرورش عادی ببرد و ناگزیر نیازمند توجه خاص و آموزش و خدمات فوق العاده ای می باشد(مهریان و یوسفی،1385،ص27). دانش آموزان كم توان ذهني دانش آموزاني هستند كه هوش بر آن ها دو انحراف معيار پايين تر از حد استاندارد يعني حدود 50تا 70 درصد مي باشد (كافمن  - خالان –ترجمه مجتبي جواديان – 1374 ص56 ) 

اين دانش آموزان ممكن است داراي معلوليت ها و اختلالات گفتاري – رفتاري كه امروزه تحت عنوان دير آموز يا دانش-آموزان با نيازمندي هاي ويژه تلقي مي شوند و با توجه  به نيازمندي هاي خاصشان در مدارس ويژه ( استثنايي ) تحصيل مي كنند ( پيشنمازي 1371 ص281). اين دانش آموزان انواع ناتواني ها و مشكلات جسمي و رواني با خود و خانوادشان دارند. اين گروه از دانش آموزان با همتايان عادي خود و به گفته بيدي (1381- ص179 ) به دليل تجربه شكست ناشي از محدوديت هاي جسمي و ذهني به رشد قابل قبولي رسيده اند.

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری مبانی نظری شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها پرسشنامه نگرش مصرف کننده نسبت به کالاهای بازار خاکستری چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر پرسه زنی اینترنتی